THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, March 31, 2009

REVOLUSI

Kolej Aminuddin Baki telah melakar sejarah di

pentas panggung seni pada malam 29/3/09.. telah menyertai pertandingan interkolej citra'09..atau ICAF. Kolej aminuddin baki telah menghantar semua pertandingan yg di anjurkan.
ICAF menganjurkan 3 pertandingan sekali iaitu,
teater, muzik band dan tarian.
oleh itu, KAB telah membawa pulang 4piala.
tempat ke2 pertandingan teater, artistik terbaik, pelakon pembantu lelaki terbaik iaitu din dan tempat ke 2 pertandingan band.
Wlaupun tarian tidak mendapat tempat namun persembahan tarian mereka memuaskan dan menarik perhatian. cume rezeki tidak menyebelahi.
Dengan kejayaan ini aku sgt gembira.
rasa nak menjerit je bagi semua org tahu.
Terima kasih kepada semua yg terlibat secara langsung atau yg memberi sokongan. teruskan berjuang melakar lg kejayaan. syg amin..!!!!
nak tahu betapa susah payahnye aku bersama rakan2 untuk membina 1 produksi yg kukuh dah berjaya seperti ini? mcm2 yg kami terpakse lalui.. aku hanye di temani berepada org teman seperjungan yang sentiasa ada wluape jua keadaan..dila, ida, din, fahrin, dan faizal. tidak seperti tahun lepas..semua member ada tp kali ni mereka mempunyai komitment terhadap tugas lain. xpela...redha je.
Aku terus bangkit dengan meminta bantuan dan komitment drpd pelajar junior blok asrama aku. nasib baik..mereka setuju dan berminat ingin membantu aku. dalam mase dua minggu kami lalui persediaan untuk bertanding. watak dan latihan lakonan di perhalusi dari
hari ke hari. team props dan setting terus bergerak aktif sehingga lewat mlm. untuk membina latar belakang kami mengecat dan melukis sehingga 3pg. di terusi dengan membina jamban.
hasil tangan sepenuhnye faizal dan fahrin. sgt unik.!
semasa pementasan hati masing2 berdebar.....tiba masanye, kami melakukan persembahan dengan iringan doa. Alhamdulillah semua berjalan lancar sehingga selesai. para pelakon dpt menghiburkan penonton dengan gelak dan tawa. hampir satu dewan panggung seni tu gelak dgn gelagat mereka.
caya la din, a'a, akma, ely, alia, fatin, wani, safra,
tarence, azirin...
Teater yg dipertandingan agak mudah... Teater ini bertajuk 'THE VOYAGE TO PASIR SALAK'
yang mengisahkan pembunuhan J.W.W Birch di Pasir Salak. namun di jadikan komedi dengan
adegan Putum, Dato Maharaja Lela, San Talk Sing, soldier, narrator dan
juga siti selaku penjaga toilet. lakonan diserikan lagi dengan solekan yang terdiri daripada ziha dan aziren.
Lakonan di warnai dengan lighting yang hebat daripada fad dan pementasan di hidupkan dengan alunan muzik dan sound effek iaitu audio terdiri drp gee, ein, dan tika.
Lakonan tanpa props dan setting ibarat bulan tanpa bintang. cewahh... Dengan bangganya aku memperkenalkan barisan props yang menjadi pekerja terhormat iaitu dila, fahrin, faizal, shida, atira, sharma yang di ketuai oleh cha,,, aku r tu. kami telah hasilkan sebuah pentas yang sgt menarik seperti keadaan sebuah kampung
yg indah bersama sebuah jamban buruk yg berharga.
pakaian2 pelakon pula di sediakan oleh amelia dan jiha.
Setelah segunung usaha dan kudrat di luah kan bersama segunung impian harapan di tabur, segalanya berbalas dengan hasil dan kejayaan yg diperolehi.
kejayaan ini merupakan penyuntik semangat utk unit teater KAB terus brgiat aktif dan menarik labih ramai lagi ahli yg berbakat dan berminat. kejayaan ini merupakan satu kenagan manis yg xdpt dilupakan.. pesanan aku kepada junior, teruskan lah tapak kejayaan yg kami ukirkan dan gilaplah ia supaya lebih bersinar.

6 comments:

[ MsHa ] said...

aku tengok pic kita tu, cantik.. tapi bila ko ada jadi tak cantik!! hahahahaha!!

[ MsHa ] said...

aku tgok pic tu cantikkk.. sangat cantik bila tak der ko.. hahahahahahahahahahahaha!!!

Iamnobody said...

yeah!!!!!!!!!
tahniah Kak Cha...
huhuhu
kita da buktikan pada semua
kita pon boleh
hidop amin...

TiadaSiapa said...

gud jOb..
tahniah2!!
haha...

HambaNYA said...

sian gambar cameraman takde..
huhuuhuhu..
tapi ko mmg jaksa yg terhebat..
kitaorg tak mampu lawan..
so jgn lupa isi borg jaksa mintk ydp ek..
kitaorg tiga belas yg lain jd pnyolong dan pencadang..
hahahah..
tahniah..

hazeaMSHA said...

nanti kn kedatangan ku untuk merampas semua gambar2 mu..ekekek